Brabants VerkeersveiligheidsLabel

De Hofstee heeft het Brabants Verkeersveiligheidslabel (BVL). Kinderen vormen een zeer kwetsbare groep in het verkeer. Jaarlijks zijn in Nederland honderden kinderen betrokken bij verkeersongevallen. Meer dan een hele schoolklas laat daarbij het leven. Kinderen moeten daarom leren veilig aan het verkeer deel te nemen. Om verkeerseducatie op scholen te stimuleren en een hoge kwaliteit te waarborgen, is er een keurmerk in het leven geroepen. Het Brabants Verkeersveiligheidslabel toont aan dat onze school zich inzet voor verkeerseducatie en verkeersveiligheid rond de school.

We zorgen dat leerlingen verkeerslessen krijgen, doen verkeersprojecten als ‘de dode hoek’, oefenen met de leerlingen en hebben overleg met de gemeente Etten-Leur over de verkeersveiligheid rondom de school en de wegen naar de school.

Kijk voor meer informatie op www.bvlbrabant.nl